Am ajuns să trăim într-un timp și loc în care tindem să avem un stil de viață sedentar. Cu toate că suntem extrem de activi în plan mental, ducem totuși lipsă de mișcare, corpul nostru revoltându-se din cauza absenței efortului fizic. Deseori nu ne bucură ideea de a merge la sală, alteori ne este contraindicat orice fel de sport. În oricare dintre cazuri, mersul scandinav este răspunsul potrivit.

Pentru cei care încă nu au auzit de acest tip de sport, Nordic Walking-ul sau Mersul Scandinav reprezintă mersul cu ajutorul unor bețe speciale, asemănătoare celor de schi. Din istorie se știe că acesta își are originile în anii 1930, provenind de la schiorii finlandezi care doreau să-și mențină corpul antrenat pe parcursul anului. Astfel, cineva s-a gândit să folosească bețele de schi pentru a merge pe potecile din munți, activând astfel toți mușchii trupului. După cum știm, mersul obișnuit pune în funcțiune doar picioarele, partea de sus a corpului nefiind antrenată. Mersul Scandinav a combinat perfect membrele superioare cu cele inferioare, producând maxim efect de la mers.

 

efect nordik walking

Pe cât de ușoară și nesemnificativă ar părea această ramură a mersului, pe atât este de eficientă și utilă organismului uman. Cu toate că la prima vedere mersul cu ajutorul bețelor nu ar avea impact mare, de fapt acest tip de fitness te ajută să:

# Arzi cu circa 46 % calorii mai mult decât mersul normal (timp de o oră se ard până la 700 de calorii);
# Activezi 90% din mușchii corpului, stimulând mușchii umerilor, spatelui, abdomenului și desigur ai picioarelor;
# Îmbunătățești activitatea sistemului cardio-vascular şi respirator;
# Normalizezi tensiunea arterială;
# Scazi nivelul colesterolului „rău”;
# Ridici imunitatea;
# Reduci presiunea de pe genunchi şi articulații cu 30 %;
# Reduci riscul osteoporozei;
# Elimini stresul;
# Îmbunătățești calitatea memoriei şi a somnului;
# Elimini energia negativă acumulată pe parcursul zilei.

Ramura respectivă s-a răspândit rapid în țările euopene. Deja de aproximativ un an mersul nordic a ajuns și în Moldova. În iunie 2015 și-a început activitatea Asociația Nordic Walking Moldova, unul dintre cei doi fondatori și antrenori fiind Natalia Șveț. Motivată de faptul că sportul respectiv nu se practică la noi, Natalia a decis să se ocupe personal de implimentarea acestuia printre localnici. Sportiva a plecat într-o deplasare la Sankt-Petersbourg, unde a terminat un curs profesional. Tot de acolo a procurat 14 perechi de bețe speciale, cu o curea de sprijin lângă mâner ce permite eliberarea palmei când mâna se află în spate, sfaturi de teren şi sfaturi de cauciuc detaşabile pentru asfalt. De cum s-a întors în țară au și început primele lecții.

Din vara anului trecut și până acum, cu scurtă pauză în perioada geroasă a iernii, circa 15 persoane practică săptămânal mersul scandinav. La pas cu aceștia prin parc, am decis să aflăm care este motivația lor în practicarea acestui sport. Claudia Neagu, o adevărată promotoare a mersului scandinav ne-a relatat: „Practic acest sport de patru-șase ori pe lună, dar mi-aș dori mai mult. Corpu-mi se simte mai ușor, mușchii sunt mai antrenați… În ansamblu cu cadrul natural, ciripitul păsărilor și superba antrenoare, antrenamentele devin și mai plăcute”.

Am aflat și atitudinea unui tânăr de 29 de ani vizavi de nordic walking: „Am venit aici din cauza problemelor la spate apărute în urma ridicării greutăților la sală. Mergând la pas scandinav, simt cum se ia tensiunea de pe coloana vertebrală și totodată mușchii își păstrează tonusul. Pe lângă faptul că e unicul mod pentru mine de a practica sportul, face bine sănătății mele”.

Antrenamentele au loc în fiecare sâmbătă și duminică de la ora 09.00, în parcul Dendrarium – locația perfectă pentru o promenadă activă de dimineață. Iarna sau vara, puteți veni cu prietenii pentru a savura natura și fauna parcului, plimbarea și exercițiile fiind acompaniate de ciripitul păsărilor și țârâitul greierilor chișinăuieni. Conceptul activității este simplu, recreativ și universal, potrivindu-se absolut oricărei persoane. De aceea vă invităm să-l testați și voi împreună cu prietenii.

Contacte:

Natalia Șveț, antrenoare- 060550440
www.mnwa.org, [email protected]

DinuBubulici photo-5522

DinuBubulici photo-5523

DinuBubulici photo-5524

DinuBubulici photo-5525

DinuBubulici photo-5526

DinuBubulici photo-5527

DinuBubulici photo-5528

DinuBubulici photo-5529

DinuBubulici photo-5531

DinuBubulici photo-5532

DinuBubulici photo-5533

DinuBubulici photo-5534

DinuBubulici photo-5536

DinuBubulici photo-5539

DinuBubulici photo-5542

DinuBubulici photo-5546

DinuBubulici photo-5549

DinuBubulici photo-5550

DinuBubulici photo-5551

DinuBubulici photo-5552

DinuBubulici photo-5554

DinuBubulici photo-5555

DinuBubulici photo-5557

DinuBubulici photo-5560

DinuBubulici photo-5561

DinuBubulici photo-5563

DinuBubulici photo-5564

DinuBubulici photo-5566

DinuBubulici photo-5569

DinuBubulici photo-5570

DinuBubulici photo-5571

DinuBubulici photo-5575

DinuBubulici photo-5577

DinuBubulici photo-5579